Izteiktākās komunikācijas kļūdas, kuras pieļauj cilvēki

Kā īru dramaturgs Džordžs Bernards Šovs ir sacījis, ka „vienīgā lielākā problēma komunikācijā ir ilūzija, ka tā ir notikusi”. Un tieši šī problēma apdraud ļoti daudzu sarunu efektivitāti, tāpēc ir svarīgi izprast cilvēku populārākās komunikācijas kļūdas.
1. Negarlaikojiet sarunu biedru!
Vai tiešām saruna ir nepieciešama? Cilvēku dzīves ir daudz straujākas nekā jebkad iepriekš, jo dzīvojam tehnoloģiju laikmetā, un viņiem nav laika priekš mazsvarīgas un bezjēdzīgas informācijas. Vispirms padomā par to, ko tu gatavojies un kāpēc gatavojies teikt. Tad sāc savu komunikāciju enerģiski un mērķtiecīgi.
2. Nekautrējies no jaunajām tehnoloģijām!
Balstoties uz teicienu „ja tas nav saplīsis, tad nemainīt”, tu vari tikai ļoti atpalikt strauji augošajā un attīstītajā tehnoloģiju tirgū. Ja tavam telefonam ir vairāk par trīs vai četriem gadiem, tad gandrīz simtprocentīgi var sacīt, ka tas neatbalsta mūsdienīgās un jaunās komunikācijas aplikācijas. Vienīgais, ko varam ieteikt – dzīvo līdzi laikam!
3. Nesūtiet e-pastus un īsziņas steigā!
Īsziņas un e-pasti praktiski ir mūžīgi, tāpēc ir jābūt ļoti uzmanīgam un vairākkārt jāpārlasa uzrakstītais teksts pirms nosūtīšanas, pretējā gadījumā vēlāk to var nākties nožēlot. Gmail pašlaik ir ieviesis jaunu funkciju „atsaukt” („undo”), kas pāris sekundes novēlo tavu e-pasta nosūtīšanu, bet tu nepieciešamības gadījumā vari apturēt sava e-pasta sūtīšanu, kamēr tas nav par vēlu.
4. Nekavē!
Esi norunātajā tikšanās vietā laicīgi un neatliec tikšanos bez vajadzības. Atceries – laiks ir nauda. Tas arī visu paskaidro.
5. Neizmanto faksu!
PDF, lūdzu. Nedz tev, nedz adresātam nav nepieciešama speciāla telefona līnija un, starp citu, daudzi izvēlas glabāt dokumentus e-pastā, nevis drukātā formātā. Jūs saudzēsiet dabu un varēsiet sev nepieciešamo atrast daudz ērtāk. Pietam, ja tev nav pieejams skeneris, tad vari uzņemt fotogrāfiju ar telefona kameru un uzreiz nosūtīt vēlamajam adresātam.
6. Nelec augstāk par savu asti!
Pirmkārt, padomā ar ko tu runā un tad mēģini izteikties viņiem saprotamā valodā. Otrkārt, cilvēki, kas mēģina izklausīties gudrāki, nekā tie patiesībā ir, visbiežāk beigu beigās vairs nesaprot nedz sev adresētos jautājumos, nedz paši vairs orientējas sevis teiktajā.
7. Izvēlies pareizo komunikācijas formātu!
Pašlaik ir ļoti daudz jaunu programmu, kas nodrošina komunikācijas iespējas, tāpēc nereta gadās, ka cilvēki izvēlas nepareizo formātu, lai iegūtu sev vēlamo rezultāti. E-pasts lieliski noder gariem un oficiāliem tekstiem. Īsziņas un tērzētavas ir lielisks rīks, lai nodotu īsu un steidzamu ziņu. Savukārt telefona zvani vēl joprojām ir labākais veids, lai attālināti pārrunātu slepenu vai īpaši svarīgu informāciju. Iesakām iemācīties šīs atšķirības un izmantot attiecīgos rīkus atbilstošajās situācijās.
Centīsimies pilnveidot sevi un palīdzēsim pilnveidoties citiem, lai savstarpējā komunikācija būtu ne tikai ērta, bet arī patīkama visiem iesaistītajiem cilvēkiem. Un atceries – svarīgs ir ne tikai informācijas saturs, bet arī veids kā tas tiek pasniegts.
« Atpakaļ